środa, 12 lipca 2017

Nie marnuj czasu

Zastanawiałaś/eś się kiedyś nad tym co będzie jutro, za rok, za dziesięć lat? Oczywiście, każdy się zastanawia i to zupełnie normalne. Ale ja dziś nie do końca o tym. Dziś chcę Ci pokazać jak szybko czas leci i jak go nie zmarnować.


Jak szybko leci czas? Jeśli masz dzieci to na pewno to wiesz. Wystarczy na nie popatrzeć. Dopiero co się urodziło, a już zaczyna siadać, mówić, chodzić, idzie do szkoły itd. Czas leci naprawdę szybko. 



Zobacz jak niedawno sami byliśmy dziećmi, wydaje się jakby to było wczoraj. Czasami wspominam jakąś sytuację i mówię, że to było niedawno. Po chwili zastanowienia wychodzi, że dana sytuacja miała miejsce jakieś pięć lat temu, a dałabym sobie rękę uciąć, że było to parę miesięcy temu, no może maksymalnie rok wcześniej.



Rodząc dziecko rodzice startują w "wyścigu". Oczywiście robią to nieświadomie. Nie mogą się doczekać na kolejny krok swojego dziecka, kiedy nauczy się czegoś nowego. To oczywiste, ważne żeby zachować w tym wszystkim zdrowy rozsądek. Z każdej strony słyszymy: "a moje dziecko to już umie...". Nie dajmy się zwariować, nasze dziecko wie kiedy jest najlepsza pora dla niego, aby zacząć robić coś nowego. Nie pośpieszajmy go. Zacznijmy cieszyć się tym co jest tu i teraz. 



Przyznam się szczerze, że gdy Krzysio był mały chciałam żeby jak najszybciej "dorósł". Miałam dość siedzenia w domu, noszenia go ciągle na rękach, wiecznego płaczu... Nie mogłam się doczekać aż będzie trochę bardziej samodzielny i będzie umiał choć chwilę zająć się sobą. A teraz? Teraz żałuję, że zmarnowałam tyle czasu na ciągłe rozmyślanie o przyszłości. Ty nie marnuj czasu, zacznij żyć tu i teraz. Zacznij doceniać to co masz i ciesz się chwilą :)



10 komentarzy: