czwartek, 2 marca 2017

Pięćdziesiąt Twarzy... Ciąży ;)

"Ciąża to najpiękniejszy okres w życiu kobiety. W jej łonie tworzy się i wzrasta nowe życie." - taa... Wszystko okej, ale czy tak to naprawdę wygląda? Czy naprawdę kobieta w ciąży jest wulkanem energii, wiecznie uśmiechnięta, jedząca zdrowe jedzenie? Taki obraz widzimy w różnego rodzaju gazetach dla mam i telewizji. Jednak według mnie prawda jest zupełnie inna i bardzo bolesna...

Zazwyczaj kobieta dowiaduje się o tym, że jest w ciąży w momencie gdy spóźnia jej się miesiączka. Wtedy leci szybko do apteki po test ciążowy, lub od razu dwa dla pewności i bach! Dwie kreski!
W zależności od sytuacji życiowej pojawiają się w tym momencie łzy radości, złości, niedowierzanie, lub po prostu przyjęcie z pokorą nowego stanu rzeczy.
Oczywiście na samym początku ciąża nie daje prawie żadnych objawów, ale później jak się zacznie... 

1) Poranne mdłości

U niektórych kobiet wygląda to bardzo niewinnie, bo troszkę mdli ją z rana, a u niektórych pojawiają się wymioty niekiedy utrzymujące się nawet całą dobę. Nic przyjemnego. Zazwyczaj trwają przez pierwsze trzy miesiące, ale niektóre "szczęściary" (w tym również ja) zmagają się z wymiotami przez prawie całą ciążę! Wyobraźcie sobie wymiotować prawie codziennie przez 9 miesięcy...

2) Ciągłe wizyty w toalecie

Czy jesteście w domu, w pracy, autobusie czy gdziekolwiek indziej, nie martwcie się. Wasz pęcherz pamięta o was cały czas i oczywiście odezwie się w najmniej odpowiednim momencie kiedy akurat za żadne skarby nie możecie iść do toalety :) No i oczywiście 5 minut później też będziecie musiały tam iść.

3) Ból głowy

Akurat ból głowy w ciąży nie jest jakimś typowym objawem, ale z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo kobiet w ciąży go doświadcza. 
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie można łyknąć nic poza paracetamolem, który nie na każdego działa w stopniu zadowalającym.
Ja na przykład z bólem głowy walczę w ciąży codziennie i w bardzo przeszkadza mi on w normalnym funkcjonowaniu. 

4) Zmęczenie

To akurat jest chyba jedna z najgorszych przypadłości w ciąży. Budzisz się zmęczona, cały dzień chce Ci się spać i nawet wieczorne usypianie strasznie Cię męczy. Wszystko sprawia, że brakuje Ci siły. I jak tu normalnie żyć?

5) Wahania nastrojów

W trakcie ciąży w organizmie kobiety trwa prawdziwa burza hormonów. W jednej chwili śmiejesz się jak głupia oglądając wcale nieśmieszną reklamę papieru toaletowego, a za chwilę krzyczysz jak opętana, bo Twój mąż wytarł brudne ręce w czyściutką ściereczkę, którą dopiero co powiesiłaś w kuchni (przepraszam skarbie, poniosło mnie ;*).
Niestety ciężko jest nad tym zapanować, a wręcz śmiem twierdzić, że się nie da. 

To nie są oczywiście wszystkie z przypadłości męczących kobiety w ciąży, ale według mnie najczęstsze. Najgorszy w tym wszystkim jest ten ciągły strach o swoje maleństwo, bo póki się nie urodzi to cały czas zastanawiamy się czy wszystko oby na pewno jest w porządku.
A to wszystko i tak jest nieważne, bo gdy maluszek się urodzi bierzemy głęboki oddech i wszystkie ciężkie dni ciąży odchodzą w niepamięć. ;)

Druga ciąża- około 19 tydzień ;)

34 komentarze:

  1. Ja ciaze wspominam super, jedna i druga:)zero mdłości, supersamopoczucie i mega ochota na sex;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, ale zazdroszczę!!! U mnie to jakaś masakra, no ale trzeba jakoś wytrzymać :)

      Usuń
  2. Ja tęsknie za tym brzuszkiem :( a ty wyglądasz super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :*
      no tak to jest, Ja też narzekam cały czas, a później najchętniej by się wróciło do tego stanu :D

      Usuń
  3. Też teraz jestem w ciąży i powiem ci, że u mnie dolegliwości są zupełnie inne. Pierwszy trymestr to była w ogóle bajka. Jedyne co, to dokuczało mi ciągłe zmęczenie i senność. Poza tym rewelacja. W drugim trymestrze, i to około 6 miesiąca zaczęły się mdłości, zgaga, zaparcia, skurcze, a i tak to co mnie bolało najbardziej (poza wymiotami) to był ciągły silny ból brzucha. Jechałam cały czas na nospie zwijając się z bólu. Prawie nie mogłam jeść, i wciąż cierpiałam. W trzecim trymestrze było jeszcze gorzej. A w połowie 8 miesiąca wszystkie dolegliwości mi przeszły i obecnie jest jakaś bajka- czuję się rewelacyjnie! A termin za 3 tyg :) Każda ciąża jest inna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, wiedziałam, że o czymś zapomniałam. ZGAGA to jakaś masakra.
      No i oczywiście,że każda ciąża jest inna i niektóre z nas cierpią przez ten cały czas a inne są wręcz jak nowo narodzone. :)

      Usuń
    2. I życzę szczęśliwego rozwiązania :)

      Usuń
  4. Heheheh no i poznasz jeszcze inne aspekty :) Wszytko przed Tobą - ale powiem ci z perspektywy dwóch ciąż i porodów, że to i tak wspaniałe uczucie nosić pod sercem drugie życie, gdy jest tylko Twoje i Ty się o nie troszczysz, dbasz i jesteś najważniejsze, a w środku rośnie mały groszek :) Na blogu opisywałam swoją ciążę miesiąc po miesiącu - wiele rzeczy mnie zaskoczyło. Ale motylki w brzuszku są najcudniejsze ze wszystkiego :) Ciepło pozdrawiam i życzę dobrego samopoczucia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że już będzie tylko lepiej i bez zmartwień ani nieprzyjemnych dolegliwości będę mogła cieszyć się tym wyjątkowym stanem :)

      Usuń
  5. U mnie pierwsza ciąża rewelacja, w drugiej pierwszy trymestr można powiedzieć, że mnie pokonał, zejście z łóżka było sukcesem ;)
    ale już zbliża się 3 i wszystko wróciło do normy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zaczyna się trzeci i chyba jest coraz gorzej. Takie mam wrażenie :p

      Usuń
  6. Poza cukrzycą ciążową i związaną z nia dietą w ciąży mogłabym chodzic cały czas.Choć końcówka była już ciut kłopotliwa. I na początku strach o malństwo.

    OdpowiedzUsuń
  7. No jest tych niedogodności trochę w trakcie ciąży

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też było w miarę w porządku porównując to jak czuły się inne mamy

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie ciąża przebiegała różnie. Chyba wszystko co wymieniłaś mnie dotknęło, ale już jestem po :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciąża to wspaniały okres, ale niestety ma swoje minusy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja siostra miała bardzo podobnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie ciąża przebiegła spokojnie, koleżanki ciągle narzekają :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciąża przebiega różnie u każdej innej, ale wszystko to niezapomniana "przygoda".

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciąża to najwspanialszy czas. Mój mąż chce cztery i już prawie jesteśmy:) Mamy już trzy dziewczynki) Mamy nadzieję, że czwarta będzie chłopcem.

    OdpowiedzUsuń
  15. moja kazda z 4 ciazy byla zupelnie inna

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajnie napisane, szkoda ze juz nie ma wiecej tresci od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  17. Lista minusów jest spora, ale plusów też jest trochę, a już największe są po ciąży :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciąża to najpiękniejszy okres w życiu kobiety

    OdpowiedzUsuń
  19. Byłam w ciąży aż 4 razy i za każdym razem było to wspaniałe doświadczenie, które przeżywałam za każdym razem od nowa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystko ma swoje plusy i minusy, ale zdecydowanie widzę tutaj więcej tych pierwszych ;*

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo fajnie to opisałaś, podpisuję się rękami i nogami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. podziwiam, ze sobie tak z tym poradziłaś w tak młodym wieku

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniale piszesz, chetnie dowiedziałabym się o Twoich dalszych losach

    OdpowiedzUsuń